Jupiler 0.0 wil Belgen anders doen drinken

jupiler 0.0 alcoholvrij beste merken be

AB InBev breidt zijn assortiment uit met een 0.0% versie van zijn populaire pilsmerk Jupiler. De lancering  van dit alcoholvrije bier past in een nieuwe strategie van de biergigant. Niet- en laag alcoholische bieren hebben dan ook een enorm groeipotentieel volgens de brouwerij.

 

 

Uitbreiding van gamma

Het nieuwe Jupiler 0,0% wordt gebrouwen met dezelfde ingrediënten als haar zusje. Er was evenwel een nieuw recept, een uniek bouwproces en een flinke dosis innovatie voor nodig.

Alcohol zorgt immers voor smaak en body in bier. Het was dan ook een hele uitdaging het nieuwe bier dezelfde smaakbeleving te geven als de authentieke Jupiler.

Biersmaak zonder alcohol

Volgens AB InBev beschikt de 0.0% dan ook over een authentiekere biersmaak dan de eerdere NA-pilsen.

“De huidige NA bieren worden vergist tot er een alcoholniveau van 0,5% bekomen wordt. Je mist dan uiteraard al het goede van de fermentatie en lagering” verklaart de brouwmeester van AB InBev.”

We hebben dan ook besloten de Jupiler NA niet meer aan te bieden.”

Uitbreiding van het gamma

Jupiler 0.0% is niet de eerste laag-alcoholhoudende of niet-alcoholhoudende bier van de brouwerij uit Leuven. Eerder dit jaar werden er 2 smaken van Hoegaarden Radler 0.0 voorgesteld. Verder biedt de biergigant ook de gewone Hoegaarden 0.0 aan en Jupiler Blue (met 3,3% alcohol)

Eén op vijf niet- of laag-alcoholisch

Tegen het einde van 2025 wil de biergigant dat 1/5 van haar bierproducten Niet- of Laag-Alcoholisch zijn. Alle belangrijkste merken zullen in ons land een variant krijgen.

Nieuwe mentaliteit

Met de uitbreiding van dit aanbod, past AB InBev zich aan aan de veranderende mentaliteit. “We zijn met z’n allen bewuster geworden over ons alcoholgebruik en zoeken actief naar alternatieven”, verklaart de brouwer. “Als leider in onze sector zien we het dan ook als onze morele rol om een voortrekkersrol te spelen om deze bieren groot te maken in België”.

Verantwoordelijk drinken

Om haar alcoholvrije bieren te promoten, lanceerde AB InBev een tijd geleden haar ‘Global Smart Drinking Goals’. Met deze initiatieven bindt het in 6 steden in de wereld de strijd aan tegen alcoholmisbruik.

Weinig verkocht in België

De laatste 4 jaar steeg het marktaandeel van laag- of niet-alcoholhoudend bier. In België hebben ze evenwel nog een enorm groeipotentieel. Dit segment is ons land verantwoordelijk voor 2,2% van de biermarkt. In Duitsland is dit 10,4% en in Spanje zelfs 17,70%.

Fan van merken? Volg ons op facebook.

beste merken » Foodtitle_li=nieuwe productentitle_li=nieuws » Jupiler 0.0 wil Belgen anders doen drinken