Bertolli flirt met boze Barilla-klanten

Bertolli antwoordt op Barilla

Na homofobe uitspraken van de topman van Barilla, regent het reacties op het internet. Via Twitter roepen activisten op tot een boycot tegen de pastafabrikant uit Parma. Ook de concurrenten van Barilla maken gebruik van de sociale media om de ontevreden holebi’s het hof te maken.  Zowel Bertolli, Buitoni, San Remo als het Napolitaanse merk Garofalo plaatsen in recordtempo een advertentie.

Pastafabrikant Barilla heeft zich de woede van vele homo’s  op de hals gehaald. Hun topman verklaarde namelijk op de Italiaanse radio dat het merk nooit een homokoppel in hun advertenties zou tonen. “Voor ons is het concept van een traditioneel gezin één van de basiswaarden van het bedrijf. Als homo’s dat niet leuk vinden, dan kunnen ze een ander merk pasta eten,” aldus Guido Barilla.

Oproep tot boycot

Barilla excuseert zichDeze uitnodiging tot boycot werd onmiddellijk aanvaard door Italiaanse activisten.  ‘#boicottabarilla’  was al snel trending op Twitter en er volgde een wereldwijde golf van verontwaardiging.

Guido Barilla schrok van deze commotie en excuseerde zich de volgende dag zich voor zijn ‘mogelijk kwetsende’ uitlatingen.  “We zullen uit dit recent incident leren en nog harder trachten het door Barilla gekozen pad van diversiteit te promoten.”

Reacties van Bertolli en Buitoni

De concurrenten van Barilla zagen ondertussen hun kans schoon om de ontevreden holebi’s tot zich te winnen.  Zo plaatste Bertolli een fotomontage op zijn Duitse Facebookpagina  met de slogan ‘pasta en liefde voor iedereen’.  Het beeld dat  een duidelijke knipoog naar homoseksualiteit bevat, werd ondertussen al meer dan 6000 ‘geliked’.

Bij Buitoni werd dit “bij Buitoni is er ruimte voor iedereen”  en San Remo  koos voor “We are all family here. The love of pasta is equal.”

Onze voorkeur gaat echter naar de advertentie van het Napolitaanse merk Garofalo. Zij verwoordden het als volgt : “Voor ons is het niet belangrijk met wie u het doet, het belangrijkste is dat u het ‘al dente’ doet.”

barilla reactie

Bronnen: la Repubblica, le Monde
beste merken » Foodtitle_li=nieuwstitle_li=social media » Bertolli flirt met boze Barilla-klanten