Brouwerij Rodenbach heeft grootse plannen

rodenbach_bestemerken

Alle bieren van Rodenbach krijgen een nieuwe uitstraling. De brouwerij zal bovendien € 2,7 miljoen investeren in brouwtechnologie.

 

Rodenback ‘Classic’

Vanaf maart 2017 krijgen alle Rodenbach-bieren een totaal nieuwe uitstraling. Bedoeling is om meer eenheid te creëren maar tegelijk aan te duiden waarvoor iedere Rodenbach staat.  Zo wordt aan de naam van het roodbruine Rodenbach-bier  de term ‘Classic’ toegevoegd.

Flanders red ale

De vormgeving van de iconische letter ‘R’ die op de nieuwe verpakkingen staat,  is geïnspireerd op de versie uit het verleden. Zo zet de brouwerij uit 1821 haar rijke geschiedenis in de verf. Voortaan prijken op het etiket ook drie talen: het Nederlands, het Frans  en Engels.

Rodenbach wil zijn bieren namelijk ook nog meer in het buitenland promoten. Ze kaapten alvast heel wat awards weg op internationale gerenommeerde biercompetities.

Nieuwe bierglazen

Met de nieuwe design, introduceert Rodenbach enkele nieuwe bierglazen. Naast het gekende voetglas van de Classic, wordt het ‘ribglas’ geherintroduceerd.

Ook de degustatiebieren krijgen een een nieuw glas en voor de Rodenbach-bieren met een alcoholvolume van 6% en hoger kiest de Westvlaamse brouwerij voortaan voor één elegant glas op voet.

beste merken » Food » Brouwerij Rodenbach heeft grootse plannen