Virtuele pashokjes in Bijenkorf en Carrefour

carrefour mon look virtuel by tex

Zowel het Franse Carrefour als het Nederlandse Bijenkorf testen de mogelijkheden van virtuele paskamers. Klanten hoeven kleding niet meer fysiek te passen, maar kunnen digitaal ervaren hoe de nieuwe collectie hen staat.

 

 

 

Publiciteit voor huismerk Tex

In Frankrijk kunnen de klanten van 6 Franse Carrefourwinkels gebruik maken van een virtueel pashokje. Om de kleren te passen, hoeven de klanten enkel voor het scherm van Clear Channel plaats te nemen. Nadat ze hun lievelingsstukken van het huismerk Tex hebben gekozen die ze willen passen, worden ze gescand en gefilmd.

Hierna krijgen ze op het scherm te zien hoe ze er uit zien in de gekozen kledij. Hierbij kunnen ze zichzelf ook zien in verschillende gezichtshoeken.

Indien het resultaat hen aanstaat, kunnen ze de foto delen op de sociale media. Hierbij maken ze kans op één van de aankoopbonnen van 100€ winnen.

Bijenkorf

Ook in Nederland kunnen de klanten virtueel kleding passen. Vanaf dinsdag 15 april reist een virtuele paskamer langs vier filialen van Bijenkof.

De virtuele paskamer is gebaseerd op Kinect-technologie. De bezoeker ziet zichzelf op een groot scherm dat met bewegingen in de lucht wordt bediend.

Ook hier kan van het resultaat een foto gemaakt worden dat gedeeld kan worden via social media. De virtuele paskamer staat in de volgende filialen:

  • Amsterdam, 15 tot en met 20 april
  • Den Haag, 22 tot en met 27 april
  • Rotterdam, 29 april tot en met 4 mei
  • Eindhoven, 5 tot en met 11 mei
Bron: bourse.trader-finance.fr, foto: Carrefour
beste merken » kledingtitle_li=nieuws » Virtuele pashokjes in Bijenkorf en Carrefour