Coca Cola lanceert nieuw ijstheemerk Fuze Tea

fuze tea coca cola

Zes jaar na de oorspronkelijke lancering in 14 landen, brengt Coca Cola Fuze Tea op de Belgische markt. Voor het Amerikaanse merk is de introductie van deze ijsthee de belangrijkste sinds Coca-Cola zero sugar, nu meer dan 10 jaar geleden.

 

Groeiende vraag

Na water, is ijsthee is het hardst groeiende segment in de drankencategorie. Het afgelopen jaar groeide de ready-to-drink thee-categorie met 3% in waarde en volume in België. Bovendien stijgt de vraag naar calorie-arme dranken,  verrassende smaken en ingrediënten van natuurlijke oorsprong.

Marktleider in vele landen

Coca Cola vond het dan ook een goed moment om zijn merkenportfolio in ons land te verbreden met een nieuw ijstheemerk. Fuze Tea werd in 2012 in de Verenigde Staten gelanceerd en begon al snel aan een internationale expansie. Intussen is het verkrijgbaar in 52 landen en marktleider in landen als Brazilië, Mexico en  Israël.

4 smaken

Speciaal voor de Belgische en Luxemburgse consument heeft Coca-Cola  in zijn Brusselse R&D centrum een selectie Fuze Tea varianten ontwikkeld die is afgestemd op de Europese en meer specifiek de Belgisch-Luxemburgse smaakvoorkeuren. Fuze Tea is in België verkrijgbaar in 4 smaken: twee bijzondere fusions Black Tea Peach Hibiscus en Green Tea Mango Chamomile en de basissmaken Black Tea Sparkling en Black Tea Lemon.

Duurzaam ingekochte thee

De introductie van Fuze Tea sluit aan bij het recent gelanceerde West-Europese duurzaamheidsplan van Coca-Cola. In het actieplan zijn suikerreductie, verpakkingen en maatschappelijke betrokkenheid belangrijke pijlers. Het caloriearme drankje (1) bevat duurzaam ingekochte thee die afkomstig is van plantages die hun steentje bijdragen aan de lokale gemeenschap.

In glas, blikjes en petflessen

Fuze Tea is verkrijgbaar in alle grote supermarkten, tankstations, leisure locaties, bioscopen, ‘on the go’ locaties en in de horeca in België en Luxemburg. Het is beschikbaar in verschillende verpakkingsformaten: in een glas van 200ml, blikjes van 250ml en 330 ml, petfles van 400ml en 1,25 l.

[1] De 4 Fuze Tea varianten bevatten tussen de 17 en 19 kcal per 100ml en zijn daarmee caloriearme drankjes. Een caloriearm drankje bevat 20 kcal of minder per 100ml. Enkel de sparkling postmix, verkrijgbaar in sommige restaurants, is hierop een uitzondering.

beste merken » Foodtitle_li=nieuwe productentitle_li=nieuws » Coca Cola lanceert nieuw ijstheemerk Fuze Tea