Coca-Cola lanceert koffieconcept Chaqwa in België

Chaqwa_beste_merken

Onder de merknaam Chaqwa breidt Coca-Cola zijn assortiment uit met koffie, thee en warme chocomelk. Met dit concept focust Coca-Cola in eerste instantie op bedrijven aan wie ze een totaalconcept aanbieden.

 

 

 

Sedert 1975 
In Japan is Chaqwa reeds verkrijgbaar sinds 1975. Met België erbij zijn de koffieproducten van Coca-Cola straks verkrijgbaar in meer dan 25 landen wereldwijd.

Ook de naam van het merk kent geen grenzen: ‘cha’ is Chinees voor thee en ‘qawah’ betekent koffie in het Arabisch.

Op zoek naar kwaliteit

Christophe Cuyx van Coca-Cola Enterprises ziet duidelijke groeimarkt in warme dranken. “Consumenten gaan op zoek naar kwaliteit en beleving en specialiteiten als cappuccino’s en lattes zitten duidelijk in de lift.

Met Chaqwa willen we die koffiebar-beleving naar de werkvloer brengen en zo innovatief tegemoetkomen aan de wensen van onze klanten en consumenten. Onze ervaring in de drankensector helpt ons hierbij uiteraard.”

Totaalconcept

In eerste instantie ligt de focus Coca-Cola op bedrijven: van kantoren over personeelsrestaurants tot koffiebars in bedrijfsomgevingen. Aan hen biedt de frisdrankproducent een totaalconcept aan van warme dranken, automatische apparatuur en dienstverlening.

Veel merken

In ons land biedt Coca-Cola momenteel 19 merken aan : Coca-Cola, Coca-Cola Zero, Coca-Cola Light, Coca-cola Life, Sprite, Fanta, Minute Maid, Chaudfontaine, Viva, Rosport, Aquarius, Burn, Nalu, Nestea, Nordic Mist, Capri-Sun, Pom’s en Monster.

De introductie van Chaqwa is voorzien in 2016.

beste merken » Food » Coca-Cola lanceert koffieconcept Chaqwa in België