Colruyt lijft kledingwinkel Zeb in

zeb

Colruyt waagt zich op de markt van de kleding voor volwassenen en adolescenten. De groep neemt eind dit jaar 50% van de belangen van de Belgische kledingketen ZEB over. Het huidige management, onder leiding van oprichter Luc Van Mol, blijft aan boord en behoudt zijn participatie van de resterende 50%.

 

Meer dan een supermarkt

De instap in Zeb past perfect in de strategie van Colruyt om haar activiteiten stelselmatig uit te breiden. Naast haar verschillende winkelformules produceert de groep o.a. ook groene stroom en levert het voedsel aan hospitalen, bedrijfskeukens en horecabedrijven.

Redenen

Voor de keuze van Zeb schuift Colruyt verschillende redenen naar voren: “Het ZEB concept is krachtig in zijn eenvoud, met een duidelijke positionering, een welomlijnde doelgroep en een scherp geprijsd assortiment. De kledingketen heeft hierbij ook met succes de eerste stappen in e-commerce en in een eigen kledinglijn gezet. “

46 kledingwinkels

Zeb telt vandaag 46 winkels maar hoopt in een volgende fase tot 70 te groeien. Het verkoopt meer dan 40 merken zoals Diesel, Jack&Jones, Mango, Vero Moda, Only, Hilfiger, … Dat de winkelketen zo niet afhankelijk is van 1 leverancier, ziet Colruyt dan ook als een groot voordeel.

Volledige controle

In eerste instantie verwerkt Colruyt Groep een participatie van 40%. Eind 2014 kan het dit belang verhogen tot 50 %  en heeft het 10 jaar de mogelijkheid om de controle over ZEB volledig te verwerven.

 

Bron: Colruyt, foto: Zeb
beste merken » kledingtitle_li=nieuwstitle_li=winkels » Colruyt lijft kledingwinkel Zeb in