Lidl stunt met sterrenchefs

lidl beste merken

Ruim 950 mensen mochten op Sinterklaasavond gratis aanschuiven in een toprestaurant in ruil voor een korte enquête. Wat de genodigden niet wisten, is dat de chefs die avond uitsluitend met Lidl-producten aan de slag gingen.

 

 

Jeunes Restaurateurs d’Europe

Via advertenties in kranten, op de radio en internet kondigden de “Jeunes Restaurateurs d’Europe” aan dat ze de hele avond gratis zouden koken voor hun gasten. De Jeunes Restaurateurs d’Europe (JRE) is een vereniging van 30 jonge, talentvolle restauranthouders.  In een mum van tijd waren alle restaurants dan ook volgeboekt. Niet onlogisch met ruim 13 sterren onder de verschillende restaurants.

In ruil voor de gratis culinaire avond, met champagne en aangepaste wijnen, moesten de gasten enkel maar een kwaliteitsenquête invullen. Er werd hen evenwel niet verteld dat ze die avond bijna uitsluitend producten van Lidl voorgeschoteld kregen.

Stunt van Lidl

Vandaag maakte de Duitse winkelketen bekend achter de stunt te zitten.  Ook de resultaten van de enquête deelde Lidl graag mee. Het gastronomisch diner kreeg van de gasten een gemiddelde score van 9,4/10. Ook over de producten van Lidl waren ze tevreden: 9.4 voor het vlees, 9.0 voor de champagne, 8.8 voor de wijnen. Voor Lidl is dit dan ook het bewijs dat hun producten en topgastronomie samengaan. Een duidelijke boodschap met de eindejaarsfeesten in het vooruitzicht.

Pop up restaurant

Deze geslaagde actie dient om het nieuwe imago van Lidl te promoten. De winkelketen profileert zich reeds een tijdje niet meer als een goedkope discounter maar biedt naar eigen zeggen de hoogste kwaliteit aan de laagste prijs. 

Bij deze actie is het duidelijk waar de winkelketen zijn inspiratie heeft gehaald. In september fopte de Lidl op gelijkaardige manier de fijnproevers in Zweden. Onder de naam ‘Dill’ openden ze een chique pop up restaurant in Stockholm. Sterrenchefs serveerden er een 9-gangenmenu voor 60 € in een hip interieur. Gedurende drie weken zat de zaak dan ook stampvol. Later bleek dat alle  gebruikte ingrediënten van de supermarktketen kwamen. Een geslaagde stunt die de Belgische marketeers nog eens overdeden. Wat mij betreft mag dit zelfs wekelijks.

Op de hoogte blijven ? Word fan van onze facebookpagina of volg ons op Twitter.

Bron: Lidl, foto: bestemerken.be
beste merken » Foodtitle_li=nieuwstitle_li=winkels » Lidl stunt met sterrenchefs