Nieuw concept van Makro krijgt vorm

Makro nieuw concept home

Het nieuwe concept van Makro is niet langer een groothandel voor de zelfstandige en KMO’s. De winkelketen specialiseert zich voortaan in 3 domeinen: good food, party en home. Zo kunnen de klanten beroep doen op een persoonlijke partyplanner die samen met hen alle benodigdheden voor een geslaagd feest doorlopen en afvinken.

Shop in shop Media-Markt

Wie binnenkort een Makro binnenwandelt zal de keuze hebben tussen een volledig vernieuwde en uitgebreidere voedingswarenafdeling en een uniek aanbod in feest- en woonartikelen.

Voor de elektronica-afdeling trok Makro haar zusterbedrijf Media Markt mee aan boord en ook voor de kleding zoekt de winkelketen een partner.

Makrokaart voor iedereen

De Makro-kaart blijft behouden maar zal voor iedereen beschikbaar zijn. Ook online wil Makro niet achterblijven en zal de shop een verlengde zijn van de winkel. Alleen de voedingswarenafdeling zal niet online beschikbaar zijn.

Gespecialiseerd

“Na meer dan 40 jaar vinden we onszelf opnieuw uit”, legt CEO Antonio Baptista uit,” voortaan leggen we veel meer de nadruk op de eindconsument. We doen dit door bepaalde categorieën van producten naar voor te schuiven die het gros van de Belgische bevolking interesseren.

3 Domeinen: good food, party en home

GOOD FOOD: “Een aanbod op maat van de klant”

“Een Belg is een Bourgondiër en daar spelen we maar al te graag op in” zegt Antonio Baptista. Dankzij de culinaire expertise van ons zusterbedrijf Metro dat de restaurateurs bevoorraadt, kunnen we onze klanten enkel het beste van het beste voorschotelen, maar uiteraard wel tegen scherpe prijzen. Makro wil vooral inzetten op het gevoel van ‘beleving’. Baptista: “Telers en specialisten zullen hun kennis van hun product delen en klanten zullen kunnen proeven tijdens degustatiemomenten. ”

PARTY: Makro, de partyplanner

“Uit 1 van onze marktstudies blijkt dat de Belg gemiddeld 3 tot 7 keer per jaar feestjes organiseert”, vertelt Baptista. “Dat aantal kan zelfs oplopen tot 10. Er is dus duidelijk een markt die openligt voor de feestende Belg die graag alles onder één dak vindt, voor de deur wilt parkeren en wel wat hulp kan gebruiken.”

Het nieuwe Makro biedt dan ook alles om een  verjaardags- , communie-, Paasfeest of barbecue te organiseren: slingers, bordjes, servetten, toeters en bellen en dit in alle mogelijke thema’s. Bovendien krijgen de klanten er een persoonlijke partyplanner bovenop die helpt om alle benodigdheden te vinden voor een geslaagd feest.

HOME: van bakstenen tot binnenhuisdecoratie

Voor de doe-het-zelvers en deco-fans is er de nieuwe woonafdeling. Zo is er een uitgebreid aanbod voor de keukenprinsen en –prinsessen en een afdeling met opbergmogelijkheden voor elke kamer in huis .  Gaande van de dressing voor kleding tot de kinderkamer voor speelgoed. Voor het ruwere werk gaande van bouwen tot renoveren is er het Work Center dat bereikbaar is via de drive-in.

Binnenkort Machelen en Lodelinsart

De opening van de vernieuwde winkels zal geleidelijk aan gebeuren. Eerst zijn die in Machelen en

Lodelinsart aan de beurt. Nadien volgen de winkels in Eke en Sint-Pieters-Leeuw en voor de

zomer openen de Makro’s in Deurne en Alleur de deuren.

 

beste merken » nieuwstitle_li=winkels » Nieuw concept van Makro krijgt vorm