Onlineverkoop zit in de lift: + 18,4%

onlineverkoop

De onlineverkoop is populairder dan ooit.  In 2013 bedroeg de totale jaaromzet in ons land 1,8 miljard euro. Dat is een stijging van 18,4% tegenover het jaar ervoor. Modeartikels en accessoires worden het meest aangekocht via het net. De eindejaarsperiode is hierbij de belangrijkste periode. 

 

Vooral tijdens eindejaarsfeesten

BeCommerce heeft de verkoopcijfers van meer dan 520 online shops onderzocht tijdens de eindejaarfeesten van 2013. Deze periode is dan ook de populairste van het jaar voor e-commerce. De online handelaars behaalden er 15,8% van hun jaaromzet. Sinterklaas en Cyber Monday komen respectievelijk op de tweede en op de derde plaats.

Mode maar ook multimedia

De Belgen kopen vooral modeartikels en accessoires via het net. Multimedia en elektronica winnen aan populariteit en kennen de snelste stijging (+64%). De verkoop van cosmetica, die onbestaand was in 2012, bevindt zich nu op gelijke hoogte als hardware- en softwareartikels.

De top 6 van de onlineverkoop:

  1. Modeartikels en accessoires (50,55%)
  2. Multimedia en elektronica (45,55%)
  3. Speelgoed (27,22%)
  4. Schoonheidsproducten (22,22%)
    Hardware en software (22,22%)
  5. Boeken, Cd’s en Dvd’s (18,88%)
  6. Decoratie (17%)

Meer distributiecentra

Ondanks de economische crisis, doet de onlineverkoop het dus goed.
“Bovendien ontstaan zien we heel wat Belgische e-commerce distributiecentra ontstaan.”  zegt Patricia Ceysens van BeCommerce. Onder hen heb je bijvoorbeeld Katoen Natie, die o.a. werkt voor Snapstore by Cameleon en voor Vente-Exclusive.com maar ook Tailor Made Logistics, Belspeed en heel wat anderen krijgen een groot aantal bestellingen binnen.”

Bron: Becommerce, foto printscreen Vente-Exclusive.com

Op de hoogte blijven ? Volg ons op Facebook of Twitter!

beste merken » anderetitle_li=nieuws » Onlineverkoop zit in de lift: + 18,4%