Nieuw logo & strategie voor Reebok

miranda-kerr-reebok-bestemerken

Reebok heeft voor de tweede keer in haar 121-jarig bestaan haar logo aangepast. Dit nieuwe logo past bij de nieuwe strategie die het sinds de overname door Adidas volgt. Een strategie die zich volledig richt op fitness en lingeriemodel Miranda Kerr naakt doet gaan.

 

Big in the USA

Het Engelse merk Reebok werd in de jaren 80 vooral populair met haar loopschoenen en aerobics- en fitnesskleding voor vrouwen. Vooral in de Verenigde Staten, scoorde Reebok. Het merk was er dan ook de officiële schoenenleverancier voor de NFL, de NBA en Major League Baseball.

Samen met Adidas

De goede resultaten in de Verenigde Staten was de hoofdreden waarom het Duitse Adidas Reebok overnam in 2005 voor 3 miljard €. Adidas stond vooral sterk in Europa en Azië terwijl Reebok een grote naam was in de Nieuwe Wereld.

Door de twee merken samen te brengen, stootte de nieuwe groep Nike van de troon als grootste sportmerk ter wereld.

Focus op fitness

reebok crossfit De overname door de Duitsers hield ook in dat het merk met de Engelse vlag op zoek ging naar een nieuwe strategie.

Reebok besloot zich te focussen op fitness en crossfit. Crossfit  is in het jaar 2000 bedacht door Amerikaanse ex-turner Greg Glassman en is in de Verenigde Staten uitgegroeid  tot een ware rage. Het combineert gewichtheffen, sprinten en gymnastiek in één training en vindt zijn oorsprong in de opleiding van militairen, brandweerlieden en politieagenten.

Reebok volgde deze groeiende markt van nabij en lanceerde al snel een aparte Crossfitcollectie. Tegenwoordig vertegenwoordigt fitness dan ook ongeveer 60% van de omzet van het merk.

Nieuw Delta-logo

Een nieuw logo was dan ook een logisch gevolg.

nieuw logo reebokDit werd een rode driehoek: de delta. Volgens Reebok staat de letter uit het Griekse alfabet symbool van de verandering en positieve transformatie die fitness kan hebben op het leven van een persoon.

Ook het feit dat het logo uit drie delen bestaat, verwijst elk de verschillende veranderingen (fysieke, mentale en sociale) die het uitoefenen van sport met zich mee kan brengen.

Strippende Miranda Kerr

Het nieuwe logo is te bewonderen op de publiciteit voor de Skyscape, de gloednieuwe schoenencollectie van het merk. Om de nieuwe vrouwensneakers te promoten, huurde het merk het model Miranda Kerr in.

In het reclamefilmpje zien we de Australische schone thuiskomen na een yoga-sessie. Wanneer ze zich uitkleedt om te gaan douchen, beseft ze dat ze haar Reebok Skyscapes nog aan heeft. Miranda verklaart dit doordat de schoenen zo comfortabel en praktisch zijn.

De nieuwe collectie van Skyscape is te koop vanaf 1 april 2014.

 

Fan van merken ? Volg ons op Twitter of Facebook

 

Bron: Reebok, Youtube
beste merken » nieuwstitle_li=schoenentitle_li=sport » Nieuw logo & strategie voor Reebok